Wpływ ogumienia na komfort jazdy

Każdy kierowca wie, jak jakość i stan opon w jego pojeździe wpływa na komfort jazdy. Jest to czynnik warunkujący naszą przyjemność z prowadzenia auta, tak samo duży jak stan techniczny innych części naszego pojazdu.

Bezpieczeństwo a wygoda

W przypadku doboru ogumienia bezpieczeństwo i komfort jazdy jak najbardziej idą w parze. Koła i opony są nieodłączną częścią systemu amortyzacyjnego samochodu. Ich zły stan techniczny bądź niewłaściwy dobór do warunków drogowych może znacząco wpłynąć na pracę całego zawieszenia, a tym samym dać nam dużo bardziej odczuć wszystkie napotkane na jezdni nierówności.

Kluczowy w tej kwestii jest także dobór odpowiedniego rozmiaru opon – najlepiej na ten, który sugeruje producent naszego auta. Nie tyczy się to tylko doboru średnicy felgi do opony, istotna jest także jej szerokość – pewne wahania w tej kwestii są dopuszczalne, ale zawsze należy sprawdzać jak duże dla danego modelu auta i opony. Dobrze dobrany rozmiar opon nie tylko pozwoli nam cieszyć się płynniejszą jazdą, ale również ułatwi nam prowadzenie auta i na pewno wydłuży żywotność niektórych elementów naszego zawieszenia. Z założenia im wyższe opony i niższe felgi dobierzemy do swojego samochodu (oczywiście w ramach zaleceń producenta i norm bezpieczeństwa) tym wygodniejsza i zarazem bezpieczniejsza będzie dla nas jazda. Powinniśmy również zwrócić uwagę na to, czy producent wyposażył nasz pojazd w opony symetryczne bądź asymetryczne, kierunkowe lub kierunkowo-asymetryczne i zakładać je zgodnie z zaleceniami producenta.

Jeśli już dobraliśmy swoje opony idealnie do pory roku, rozmiaru felgi i zaleceń producenta czas na omówienie stanu technicznego naszego ogumienia. Opony najkorzystniej jest kupić nowe, gdyż po sprawdzeniu daty produkcji możemy być pewni, że spełnią one wszystkie oczekiwania, które im stawiamy i będą posiadać wszystkie parametry, o jakich zapewnia nas producent. Mieszanki wykorzystywane do produkcji opon po kilku latach niestety tracą swoje właściwości i właśnie dlatego okazyjne kupowanie opon, które przeleżały kilka sezonów w cudzym garażu nie jest najlepszym pomysłem, bo nie jesteśmy w stanie przewidzieć jak taka mieszanka się zachowa. Zdecydowaliśmy się kupić fabrycznie nowe opony z nieodległą datą produkcji – i co dalej? Opony trzeba zmieniać z letnich na zimowe gdy temperatura spadnie do 7 stopni, a wrócić do letnich gdy ponownie podskoczy do 7 stopni. Jeżeli natomiast w naszych oponach letnich bieżnik starł się do grubości 1,6 mm, a w zimowych do 4 mm to niezawodny znak, że czas zakupić nowy komplet.

http://www.bamartech.pl/ www.odmianychwastow.com.pl