Silnik lotniczy

Silnik lotniczy, który będzie wykorzystany przy budowie samolotu musi cechować się specyficznymi parametrami. Przede wszystkim musi być stosunkowo lekki. Dlatego aby zmniejszyć jego masę stosuje się m.

in. niższe tłoki oraz krótsze korbowody. Dzięki temu silnik jest niższy i łatwiej jest go obudować.

W silnikach lotniczych wykorzystuje się także stopy glinu oraz magnezu, gdyż są to materiały lekkie, a przy tym bardzo wytrzymałe. Silniki wykorzystywane w samolotach są tez wielocylindrowe, dzięki czemu są wyrównoważone. W silnikach lotniczych stosuje się także lekkie układy rozruchowe, które są oparte na urządzeniach bezwładnościowych.

Silniki te nie posiadają także koła zamachowego, gdyż jego rolę pełni śmigło samolotu. Silniki lotnicze muszą też być przystosowane do pracy w różnych warunkach położenia, co wiąże się z licznymi manewrami wykonywanymi podczas lotu. Ze względu na nie w silnikach lotniczych stosuje się odpowiednio skonstruowane układy smarowania oraz układy zasilania, dzięki czemu mogą one bez problemów pracować będąc w powietrzu.